Notenpasta's bij 4me op RTL4 en RTL5


RTL4, 4me, terrasana, notenpasta,
 
20-november-2014
Dinsdag 25 november aanstaande om 13:30 is TerraSana te gast bij het populaire lifestyle programma RTL 4me. Waarom kijken ? Omdat Trudy Pannekeet van TerraSana de pure notenpastalijn in hun nieuwe jasjes presenteert. Maar nog leuker, ze laat ook ziet wat je allemaal met notenpasta’s kunt doen. 
 

Pure notenpasta’s 

Iedereen kent pindakaas. En wat doe je ermee? Je belegt er heerlijk je boterhammetje mee. Maar heb je wel eens een andere notenpasta geprobeerd? Cashewnotenpasta? Of Amandelpasta? Of een mix van verschillende noten? 
 

Lekker variëren 

Notenpasta’s zijn natuurlijk heerlijk en heel gezond beleg voor op je brood, maar je kunt er ook eindeloos mee variëren. Doe eens een lepeltje 3-Mix (dat is de nieuwe gemengde notenpasta zónder pinda’s) door je havermout. Of waag je eens aan een Café Latte met witte Amandelpasta, mmm! Of bak bananenbrood of een taart met Hazelnootpasta. Da’s lekker en gezond. Dat is positive eating!
 
 

Smoothie met pure Pindakaas

Presentatrice Chimène van Oosterhout en Almar Fernhout van De Betere Wereld gaan voor de smoothie met pure pindakaas. Benieuwd wat ze ervan vinden en wat het recept is? Bekijk de uitzending!  
 

Uitzendingen

-    dinsdag 25 november om 13:30 uur op RTL4
Herhalingen:
-    zondag 30 november om 15:30 uur op RTL5
-    zaterdag 6 december om 16:00 uur op RTL4

Over 4me 

In het TV programma 4me zijn gezondheid & lifestyle de belangrijkste onderwerpen. De Betere Wereld nodigt in elke uitzending een van haar biologische partners uit. Voor aankomende uitzending is TerraSana uitgenodigd om te vertellen over Positive Eating en over haar pure notenpasta’s.
 

TerraSana wordt TerraSana Positive Eating


Er zit verandering in de lucht...

14-oktober-2014 

Er is iets gaande…. Iets moois, iets goeds. Er wordt steeds meer gezocht naar echte producten. Voeding die je echt voedt. Voeding die goed doet. Voeding waar je blij van wordt.


Wat goede voeding is, weten we bij TerraSana al 25 jaar. We waren alleen iets te voorzichtig om dat te tonen. Maar nu willen we het ook écht laten zien! Laten ervaren! Tijd voor iets nieuws dus.
TerraSana wordt ‘TerraSana positive eating’: Een vrolijk merk in een nieuwe vorm. Daar hoort ook een fris logo bij en nieuwe verpakkingen. Onze vertrouwde producten pakken we daarom één voor één aan. We zijn gestart met één van onze puurste producten.

TerraSana notenpasta’s in een heel nieuw jasje!
TerraSana notenpasta’s worden met trots in huis zelf gemaakt. 100% puur. Want toevoegingen, daar doen we niet aan. De nieuwe verpakkingslijn straalt dat uit, en brengt leven in een productgroep die gerust wat vernieuwing kan gebruiken. Daar wordt iedereen toch gelukkig van.…
In de komende weken gaan de eerste producten van deze mooie vernieuwde lijn uitgeleverd worden en zullen ze het notenpasta-schap vrolijk kleuren. Doet u mee?

Nieuwe smaken notenpasta’s
Naast de nieuwe uitstraling voegen we gelijk 2 nieuwe producten aan de lijn toe. 3-Mix 100% nuts: cashewnoten, amandelen en hazelnoten, een gemende notenpasta zonder pinda’s. Erg lekker!
En Tahin van zowel gepeld als ongepeld sesamzaad. De standaard in sesampasta.! Mooi in serie met onze vertrouwde witte tahin (gepeld sesamzaad) en donkere tahin (ongepeld sesamzaad). De notenpasta’s worden snel gevolgd door de TerraSana Raw Super Foods.

TerraSana wordt TerraSana positive eating. Want écht goed eten is voor iedereen! Dat willen we graag met jou delen. Doet je mee?


Kijkje achter de schermen...

Er zit verandering in de lucht…
In het afgelopen jaar hebben we hier bij TerraSana veel nagedacht en gewerkt aan veranderingen en vernieuwing om TerraSana een geheel bij de tijd passend elan te geven. TerraSana is gekend door haar kwalitatief hoogwaardige biologische producten, maar het is aan de tijd om dat ook eens lekker te gaan laten zien. Onze rol als merkleverancier duidelijker gaan vorm geven. En dat betekent werk aan de winkel.
Zo willen we steeds meer zelf produceren en zijn en worden onze productieruimtes geheel vernieuwd. We willen de mooiste en beste producten en grondstoffen dus spreken we met leveranciers en scherpen onze kwaliteitsnormen en interne organisatie steeds verder aan. En last but not least: bij een echt merk hoort ook een duidelijke merkpositie.

Ons logo wordt daarom geheel vernieuwd: Er is een duidelijk trend waarneembaar naar het zoeken naar echte en goede voeding. Niet alleen voor jezelf, maar voor alles. Je wilt er blij van worden. Een goed gevoel aan over houden. Dat hebben we vertaald naar: TerraSana = positive eating. Dat past prachtig bij onze producten als notenpasta’s, Japan, Raw Superfood en noten en zuidvruchten (om maar wat te noemen)
Dus gaan we deze nieuwe merkpositie op al onze verpakkingen laten prijken in de toekomst. Nu eerst de notenpasta’s, direct gevolgd door de potten Raw Superfood, daarna alle producten die we zelf in zakjes verpakken (herfst) en einde jaar/begin 2015 de Japanlijn (deze wordt heel prachtig kan ik verklappen). Iedere lijn krijgt zijn eigen bij de productcategorie horende uitstraling.

Een hele grote maar bijzonder mooie klus, waar we zeer van genieten maar die natuurlijk met onze enorme assortiment niet zomaar even snel geregeld is. Ook in 2015 zullen er nog vele verpakkingen volgen. En ondertussen ontwikkelen we natuurlijk ook mooie echt nieuwe producten. Maar daar later meer over. Als de tijd rijp is.

SANTE en LOGONA trekken zich terug uit Chinese markt!


Toonaangevende fabrikant van biologische en veganistische cosmetica 

reageert op problematiek rond dierproeven

 

28 november 2013 
Logocos Naturkosmetik AG haalt al zijn merken van de Chinese markt en levert met ingang van 1 december 2013 geen producten meer aan China. Eigenaar/directeur Ulrich Grieshaber van Logocos Naturkosmetik AG heeft dit besluit genomen naar aanleiding van de starre houding van de Chinese overheid met betrekking tot dierenrechten. Hij ontdekte dat cosmeticaproducten in China op dieren moeten worden getest voordat ze kunnen worden geregistreerd, terwijl het tegenovergestelde wordt beweerd. Logocos heeft nog geprobeerd de autoriteiten van de Volksrepubliek China positief te beïnvloeden en een overstap naar alternatieve testmethoden te bewerkstelligen. Inmiddels is duidelijk dat China binnen afzienbare tijd niet van plan is de gewenste dierproefvrije procedure om cosmeticaproducten te testen, in te voeren. 
 

Terugtrekking uit China

Onder deze omstandigheden is het voor Ulrich Grieshaber onvermijdelijk dat Logocos zich terugtrekt uit de Chinese markt: „Dierenwelzijn is heel belangrijk voor mij. Aandacht voor mens, dier en milieu vormt dan ook het ethische fundament van Logocos Naturkosmetik AG als bedrijf. De uitbreiding naar China was van groot belang voor ons als middelgrote organisatie. Maar als dierenrechten zo geschonden worden als in China kennelijk nog steeds het geval is, zien wij geen andere mogelijkheid dan ons consequent uit deze markt terug te trekken, zelfs al doen we daarmee afstand van aanzienlijke omzetmogelijkheden.“ TerraSana, distributeur van de natuurcosmeticamerken SANTE en LOGONA, is zeer verheugd met deze grote stap. 
 

Verbod op dierproeven

Logocos Naturkosmetik AG, dat o.a. merken zoals LOGONA en SANTE voert, heeft nooit dierproeven gedaan of laten doen en weigert ze ook nadrukkelijk bij dienstverleners, zoals distributeurs. Logocos wil zich zelfs inzetten voor een wereldwijd verbod op dierproeven. De strijd tegen dierproeven in China en de inzet van alternatieve testmethoden heeft binnen het bedrijf een hoge prioriteit. Zo gaat Logocos Naturkosmetik AG nauw samenwerken met dierenrechtenorganisatie PETA (People for the Ethical Treatment of Animals). De beide organisaties gaan hun krachten bundelen om ook andere cosmeticaproducenten zover te krijgen dat ze zich terugtrekken uit China. Ook willen ze samen resoluties opstellen en politieke invloed uitoefenen. 

Samenwerking met PETA

Harald Ullmann, vicevoorzitter van PETA Duitsland, verheugt zich op de intensieve samenwerking en is blij met de beslissing met betrekking tot wat er in China gebeurt: „Wij beseffen dat Logocos een heel moedige beslissing heeft genomen en zich vanwege de dierenrechten terugtrekt uit een belangrijke markt. Daarmee bewijst Logocos onomstotelijk dat het écht achter zijn bedrijfswaarden staat. Wat wij verder heel bijzonder vinden is dat vrijwel alle natuurlijke cosmeticaproducten van LOGONA en SANTE biologisch en veganistisch zijn. Volgens mij zijn dit ideale voorwaarden voor een strategische alliantie tussen Logocos en PETA.“ 

PETA Duitsland 

 
PETA Deutschland e. V. is een zusterorganisatie van PETA USA, wereldwijd de grootste dierenrechtenorganisatie met meer dan 3 miljoen aanhangers. PETA richt zich met name op de vier gebieden in de maatschappij waarin veel dieren zwaar en lang moeten lijden: de intensieve veehouderij, de textiel- en kledingindustrie, dierproeflaboratoria en de entertainmentindustrie.
PETA is op de meest uiteenlopende manieren actief, onder andere door de bewustwording van dierenbescherming en dierenrechten in de maatschappij te vergroten, door dierenmishandeling aan de kaak te stellen, door onderzoek te doen, door deel te nemen aan reddingsacties, door zich sterk te maken voor wijzigingen in wet- en regelgeving, door speciale evenementen te organiseren, door de steun te zoeken van prominente personen en door protestacties te houden.
 

Logocos Naturkosmetik 

Als pionier op het gebied van natuurlijke cosmetica vertrouwt Logocos Naturkosmetik AG op de milde kracht van planten. Vanuit continu intensief  onderzoek en ontwikkeling is een volledig assortiment duurzame natuurlijke cosmetica opgebouwd – van hoofd tot voeten, voor mannen en vrouwen, voor het hele gezin. Logocos voert de merken Logona, Sante, Heliotrop en Fitne met verzorgingsproducten voor gezicht en lichaam, hoogwaardige antiverouderingsproducten, een complete make-uplijn, actieve haarverzorging, een breed scala van natuurlijke en plantaardige haarkleuringsproducten en geselecteerde gezondheidsproducten.

Vrijwel alle producten dragen het NATURE- en/of BDIH-keurmerk en voldoen dus aan de strenge kwaliteitseisen voor natuurlijke cosmetica. Ze bevatten uitsluitend actieve stoffen op plantaardige basis en waardevolle extracten en oliën van biologisch geteelde planten. Een groot deel van de grondstoffen wordt rechtstreeks van de eigen plantenvelden in Salzhemmendorf gehaald en in de hoogwaardige natuurlijke cosmeticaproducten verwerkt.

TerraSana distributeur in Nederland

 
Natuurcosmeticamerken SANTE en LOGONA worden in Nederland gedistribueerd door TerraSana Organic Food Specialties. TerraSana is sinds 1979 producent en merkenleverancier van biologische producten, die zorgvuldig worden geselecteerd op basis van biocertificering, duurzaamheid en ambachtelijke kwaliteit. TerraSana is specialist op het gebied van Raw Superfood en heeft o.a. een compleet assortiment notenpasta’s, noten en zuidvruchten, ahornsiroop (uit Canada), Japanse specialiteiten en Italiaanse delicatessen. Enkele merken die TerraSana naast haar eigen merk voert zijn SANTE, LOGONA, AmanPrana, Australian, Sonnentor, etc. TerraSana streeft in alles naar evenwicht. Tussen productie en consumptie, tussen duurzaamheid en comfort en, uiteindelijk, tussen mens en natuur. 
 
 


www.TerraSana.nl                                          www.logona.nl                                         www.santecosmetica.nl 
  

LOGONA viert feest! Vier je mee?


LOGONA, natuurcosmetica, 35 jaar

LOGONA natuurcosmetica viert haar 35ste verjaardag. Oftewel tijd voor een feestje en lekker genieten van de diverse Limited Edition producten, facebook en mail&win acties! Het natuurcosmeticamerk van het gerenomeerde Duitse natuurcosmeticaconcern Logocos staat voor innovatie, eerlijkheid en hoge kwaliteit. LOGONA heeft lekkere en eerlijke producten voor de hele familie. De producten voldoen aan de criteria van het BDIH & NaTrue. Bovendien zijn nagenoeg alle producten glutenvrij en geschikt voor veganisten.


Waar het begon? 

Het Duitse bedrijf werd in 1978 opgericht onder de naam Lorien Goods en handelt sinds 1985 onder de naam LOGONA. Voor alle recepturen golden van begin af aan zeer strikte kwaliteitscriteria. Het concept van natuurlijke en ecologisch verantwoorde lichaamsverzorgingsproducten sloeg enorm aan en het assortiment werd steeds verder uitgebreid. Het volledige assortiment van LOGONA Natuurcosmetica omvat tegenwoordig meer dan 200 producten voor de dagelijkse verzorging, het gezond houden en mooier maken van het lichaam. In Nederland is LOGONA Natuurcosmetica nu circa 10 jaar, via TerraSana verkrijgbaar. 


Waaruit het assortiment van LOGONA bestaat?

Het merk is met name sterk in natuurlijke haarverf. Al sinds 1985 stelt LOGONA de eerste planaardige haarverf zonder synthetische ingrediënten samen. In plaats van verven op chemische wijze, dat in feite een aanval is op de haarstructuur, legt de plantaardige haarverf van LOGONA een kleurlaagje om het haar – een gezond alternatief voor het kleuren. Tevens heeft LOGONA, na tien jaar van onderzoek en ontwikkelingen, in 2005 het innovatieve product Color Crème op de markt gebracht. Het was wereldwijd het eerste product op de markt in zijn soort. Deze plantaardige haarkleur is direct gebruiksklaar, wat dus heel gemakkelijk is. Het kleurt het haar op natuurlijke wijze en bevat vanzelfsprekend geen synthetische ingrediënten. Daarnaast heeft LOGONA een compleet assortiment in de volgende productgroepen: 
  • LOGONA Gezichtsverzorging biedt verzorgende en reinigende producten aan, die speciaal zijn afgestemd op de verschillende huidtypes. Zo is BioRozen speciaal voor de droge huid, Age – Protection speciaal voor de rijpere huid en PUR voor de gevoelige of allergische huid.
  • De Lichaamsverzorginglijn neemt jemee op reis naar de Cariben, Azië en het Oosten en verwent de huid met voedende extracten, exotische geuren, waardevolle oliën en extracten uit de natuur.
  • Lavaerde is een heerlijke minerale reiniging voor huid en haar met natuurlijke kleisoorten uit Marokko.
  • Mannenverzorging: de mannenhuid is anders dan de vrouwenhuid en vraagt dus een andere verzorging. LOGONA mann geeft de mannenhuid een intensieve vochtigheidsboost, gecombineerd met vitaliserende en beschermende bestanddelen zoals biologische ginkgo-extracten en biologische cafeïne. Voor een frisse en vitale look, in combinatie met de kruidige mannengeur van kostbare houtsoorten. Niet onbelangrijk om te vermelden dat LOGONA mann in 2012 door het Öko-Test-Panel als 'zeer goed' beoordeeld werd.
  • De Baby- en kinderverzorginglijn is speciaal ontwikkeld voor het beschermen van de tere baby- en kinderhuid. Geen enkele huid heeft zoveel bescherming nodig als die van een baby en kind. De milde plantaardige oliën en extracten, die eeuwen geleden al zijn uitgevonden door de natuurgeneeskunde, zorgen voor een natuurlijke verzorging van de baby- en kinderhuid.
  • Handen- en nagelverzorging: handen en nagels komen in aanraking met warme en koude lucht en veel externe objecten. Om toch mooi verzorgde nagels en handen te behouden, heeft LOGONA deze natuurlijke handen en nagel verzorgingslijn ontwikkeld. Producten met waardevolle plantaardige oliën en essentiële extracten uit de natuur, die je handen en nagels te beschermen en ondersteunen bij de nagelgroei geheel zonder chemicaliën.
  • Haarverzorging>: iedereen heeft een andere haarstructuur. Fijn, futloos, vet of normaal haar, gespleten haarpunten, of een droge hoofdhuid het kan allemaal. De haarverzorgingsproducten sluiten zich aan bij elk haartype en hoofdhuid. Speciaal voor het 35-jarig jubileum zijn er drie verschillende reisverpakkingen in retrodesign ontwikkeld van de shampoos volume, antiroos en brandnetel. 


Speciale Limited Edition producten!

LOGONA heeft speciaal voor dit jubilieumjaar een aantal Limited Edition producten ontwikkeld. De drie meest populaire verzorgingshampoos zijn in reis en retroverpakking ontworpen maar ook zijn de LOGONA mann shampoo & douchegel en anti-rimpellotion in een probeerset gemaakt. 

In retro design populaire verzorgingsshampoos

De drie meest populaire verzorgingsshampoos; Brandnetel Elke Dag, Volumeshampoo Bier-Honing en de Anti-Roos zijn ontwikkeld in retro-design als limited edition. De ingrediënten zijn puur en zorgen dat de natuurlijke kracht in de shampoo goed tot haar recht komt. Zo zorgt Shampoo Brandnetel voor een prachtige glans, terwijl Bier-Honing vanwege haar vitamines en mineralen een mooi volume geeft en de shampoo Anti-Roos met jeneverbes werkt tegen roos. Nu, in praktisch en stijlvol klein formaat, perfect mee te nemen naar het sporten of op vakantie.

Shampoo & Douchegel en Anti-rimpellotion 

LOGONA mann Trial size set bestaat naast de heerlijke Shampoo & Douchegel ook uit een verstevigende en revitaliserende Anti-rimpellotion. Beide hebben een lekkere kruidige, mannelijke geur van kostbare houtsoorten.  De Shampoo & Douchegel reinigt huid en haar op zachte wijze met milde reinigende biologische bestanddelen, cafeïne, ginkgo-extract en aloë vera. De Anti-rimpellotion verstevigt, revitaliseert en minimaliseert rimpels en fijne lijntjes zonder een vettig laagje achter te laten. Daarnaast maakt het co-enzym Q10 maakt de huid zacht en soepel. Ook geschikt voor de tere huid rondom de ogen.

Like onze Facebookpagina of volg onze @LogonaCosm en blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes, tips en win acties!

Over LOGONA

LOGONA is een natuurcosmeticamerk van het gerenomeerde Duitse natuurcosmeticaconcern Logocos, dat staat voor innovatie, eerlijkheid en hoge kwaliteit.  LOGONA heeft lekkere en eerlijke producten voor de hele familie. De producten voldoen aan de criteria van het BDIH & NaTrue. Bovendien zijn nagenoeg alle producten glutenvrij en geschikt voor veganisten.


terug

Persvragen?

Voor alle persvragen en nadere informatie over TerraSana kunt u contact opnemen met:
 

Sarah de Jong
Tel: 0172 50 33 47

of

Ingrid Duifhuizen
Tel: 0172 50 33 44
marketing@terrasana.nl