TerraSana timeline: van groothandel naar merk in 35 jaar

image
16 juni 2021

Onze website is live, en dat vieren we! Maar we kijken ook even terug. Gewoon voor de nostalgie. Bijna 40 jaar geleden begonnen op een zolderkamer in Leimuiden, nu een sterk merk dat duurzame keuzes durft te maken. Hoe we tot dit punt kwamen? Lees het!

Van groothandel naar merk

TerraSana is in 1989 door Kees Barnhard opgericht. We begonnen als groothandel en groeiden met de jaren uit tot een bedrijf met meer dan 1000 producten, overwegend Japans en macrobiotisch. Kort na de start begon Kees met het produceren van biologische notenpasta. Dat was in die tijd superinnovatief. Hoe lekker pindakaas is zónder palmolie en suiker? Die gedachte is pas de laatste jaren écht mainstream geworden.

De transformatie

In 2014 begon TerraSana aan een grote visuele transformatie. De uitstraling van onze producten werd lekker eigentijds en we begonnen strakkere keuzes te maken voor het assortiment. Per productgroep bekeken we opnieuw welke producten mensen écht blij zouden maken.

Ieder jaar vernieuwden we meerdere productlijnen en kregen tussen de 50 en 200 producten een nieuwe look. Ons assortiment kromp naar zo’n 400. Nog steeds mega!

De eerste duurzame stapjes zetten we al heel vroeg in onze carrière. De eerste zonnepanelen lagen in 2000 op ons dak. In de laatste jaren zijn we alleen maar bewuster geworden. Zo lag in 2020 de focus op going vegan en minder plastic. In 2021 gaat ons Green Team weer keihard aan de slag met het verbeteren van de wereld om ons heen.

Bij TerraSana zit het gewoon goed

Het is leuke is dat onze keuzes steeds helderder worden. Daardoor weet jij steeds beter wat je kunt verwachten als je een TerraSana product koopt. We screenen ieder nieuw product uitgebreid met het hele team. We ontdekken, proeven en kiezen bewust.

Dit is onze promise aan jou. Hier zoeken we onze nieuwe producten op uit.

  • Puur: er zit niets in wat er niet in hoort
  • Plantaardig
  • Geen geraffineerde suikers
  • Door boeren en bedrijven gemaakt zijn die we kunnen vertrouwen

En de nieuwe website?

De website was de laatste logische stap in ons visuele transformatieproces. Onze oude website was té oud en niet gebruiksvriendelijk. Met dit nieuwe digitale huis kunnen we eindelijk laten zien wie we echt zijn én jou snel en efficiënt helpen. Een overzichtje met de nieuwste features vind je hier