7 x gezond snacken

Hoe houd jij je rammelende maag in toom? Lukt het je ook maar nét om je lunch tot 12 uur te rekken? 7 lekkere eetopties om de dag goed door te komen. Zo kom je zonder moeite onder dat ellendige vieruurtje uit. Gezond snacken is zo moeilijk niet!
image
7 december 2020

1.      Soep (lees: groente) uit een flesje.

Heb jij ook als regel dat iedere maaltijd groente moet bevatten? Met deze Spaanse soepjes doe je het sowieso goed, want ieder flesje van 500 ml zit boordevol biologische groente. Je hoeft alleen maar de dop eraf te draaien. Goed voor de snelle trek, want deze soepen zijn ook superlekker om koud te drinken.

2.      Snackmix (noten, zaden, zuidvruchten en superfoods)

Een vooraf gefabriceerd recept van ons, speciaal om het jou gemakkelijk te maken tijdens een hongerig moment. Snackmixen zijn kleine on-the-go-zakjes (45 g) vol noten, zaden, zuidvruchten en superfoods. Verrassende combinaties van smaken en structuren. Ideaal om in je tas te hebben!

snackmix cacaonibs mix gojiberry mix

3.      Noten en notenpasta

Noten mogen natuurlijk niet in het rijtje ontbreken. Ze vullen goed, hebben vaak een relatief hoog eiwitgehalte en bevatten goede vetten. Je kunt bij ons kiezen uit meer dan 10 soorten noten. En of je ze nu ‘raw’ eet, (on)geroosterd of (on)gezouten, jouw vieruurtje kan niet meer stuk!

Oh ja, onze notenpasta’s lenen zich natuurlijk ook uitstekend als snack. Een lik uit de pot voldoet al snel, en wat je eet is 100% noot of pinda. Favorietje van Karlijn: dadels met een lik 3-mix!

biologische, huisgemaakte notenpasta en pindakaas van 100 procent noten, zaden of pinda's

4.      Snackrepen (van roggebrood, dadels, pecan en cacao)

Gezonde snackrepen maak je heel gemakkelijk zelf. Het kost je meestal maar 5-10 minuten voorbereiding. Onze favoriet? Roggerepen! Die bevatten maar 4 ingrediënten en zijn supervoedzaam. Bewaar ze in de vriezer. Dan kun je gewoon iedere dag een reep uit de vriezer halen en je lunchtijd nét een beetje uitstellen. Handig en lekker!

roggerepen van roggebrood, pecannoten, cacaopoeder en dadels

5.      Aubergineplakken met miso

Oké, dit kost misschien even wat oventijd, maar dan heb je ook wat. Snijd aubergine in plakken, besprenkel met mirin en besmeer met een miso van jouw keuze. Grill dit ca. 30 minuten in de oven (250°C) tot de aubergine zacht is. Bestrooi met sesamzaad. Hetzelfde werkt ook erg goed met maïskolven. Een gezond tussendoortje met al het goede uit Japan!

6.      Crackers

Crackers doen het ook altijd goed als tussendoortje. Heb je onze palmvet- en gistvrije crackers al getest? We hebben ze in vijf lekkere soorten, waaronder spelt. Zin in iets stevigere cracker? Probeer dan eens onze pizza croccantina crackers. Die eten erg lekker weg in de avond, met bijvoorbeeld hummus, pesto, of olijventapenade.

pizza croccantina crackers verpakking

7.      Pepers met roomkaas

We bewaren het lekkerste gewoon voor het laatst. Deze gevulde pepers zijn echt goddelijk. De combinatie van heel licht pittige pepers en zachte, romige schapen- en geitenkaas doet je even in een andere wereld belanden. Het perfecte vieruurtje, maar ook een heerlijke avondsnack om indruk mee te maken op je gasten!

groene pepers met roomkaas (2)rode pepers met roomkaas verpakking (5)